01.04.16

Rajčatová polévka s cizrnou

Protože jsem docela polívková a poslední dobou mi začalo připadat, že točím stejné recepty na polévky pořád dokola, hledala jsem nějaký nový recept na polévku. Nechala jsem se inspirovat magazínem Albert, recept si trochu poupravila a navařila obrovský hrnec polévky, který jsem do dvou dnů snědla (sestra mi tedy pomohla :D). 
Rajčatová polévka s cizrnou je velmi vhodná i pro děti, obsahuje hodně zeleniny a není pálivá ani jinak kořeněná. Celkově bych řekla, že je tahle polévka taková jarní, krásně červená a svěží.



Ingredience
(na cca 4 porce budete potřebovat)
  • půl velkého pórku, na drobno nakrájeného
  • 2 velké mrkve, nastrouhaná na hrubo
  • 1 bramboru, nastrouhanou na hrubo
  • 1 rozetřený stroužek česneku
  • 1 lžíci rozmarýnu
  • 500 ml zeleninového vývaru
  • 500 gramů rajčat (buď z plechovky, nebo na drobno nakrájená čerstvá - já jsem použila čerstvá)
  • 400 g cizrny (z plechovky, nebo předem namočenou a uvařenou)
  • sůl, pepř, popřípadě třtinový cukr
Postup: 

1.  Nejdříve dejte nakrájený pórek a nastrouhané mrkve a bramboru do velkého hrnce, přidejte česnek, rozmarýn a zalijte vývarem (pokud nemáte zeleninový vývar, můžete použít i stejné množství vody, jenom potom budete muset polévku více dochutit).

2. Do hrnce přidejte lžičku cukru (není nutné, ale záleží na sladkosti rajčat), sůl a přiveďte k varu.

3. Až se zelenina s vývarem začně vařit, snižte teplotu, ale nechte vše probublávat asi 15 minut.

4. Pokud máte konzervovaná rajčata, rozmačkejte je vidličkou. Syrová rajčata na krájejte na velmi malé kousky. V původním receptu doporučují rajčata rozmixovat, já jsem je ale nemixovala a bylo to ok :) Rajčata přidejte k polévce a zamíchejte.

5. Přidejte cizrnu, znovu promíchejte, prohřejte a nakonec podle chuti dosolte a dopepřete.

6. Polévku můžete dozdobit čerstvými zelenými bylinkami, například petrželkou nebo bazalkou.

Dobrou chuť a krásné jaro! :)

Žádné komentáře:

Okomentovat