13.07.14

Mexické guacamole

Zastesklo se mi po Mexiku, a to tak moc, že jsem si potřebovala připomenout některé mexické chutě a vůně. A protože jsem měla doma takové pěkné, zralé avokádo (které je u nás někdy docela těžké sehnat), řekla jsem si, že ho dobře využiji, a udělala jsem guacamole. Při přípravě tohohle výborného předkrmu jsem si vzpomněla, že když jsem ho tenkrát v Mexiku ochutnala poprvé, chutnalo mi tak moc, že jsem od té doby skoro nic jiného nechtěla jíst. 

Tento pokrm si údajně připravovali již Azétkové před více než 500ti lety a nazývali ho āhuacamolli, což doslova znamená avokádová omáčka, nebo směs. Při španělské conquistě evropští dobyvatelé zaznamenali, že Aztékové pojídají rozmíchaná avokáda s trochou rajčat a chili. Když přidáte pár ingrediencí navíc, vytvoříte tak výbornou a zdravou směs, kterou si můžete namazat na chleba, přijídat k tortillám nebo k nakrájené zelenině, anebo si jí sníst jen tak :-)  

 

Ingredience: 
  • 1 zralé avokádo
  • 1 stroužek česneku
  • čtvrt malé cibule
  • šťáva z půlky limetky
  • lžíce čerstvého koriandru
  • chili 
  • půl rajčete

Postup: 

1. Rozřízněte avokádo na půl, lžící odstraňte pecku, kterou zatím vyhazovat nemusíte, protože se vám ještě může hodit.
2. Avokádovou dužiny vydlabejte lžící do mísy a trochu rozmělněte vidličkou.
3. Přidejte na malé kostičky nakrájené rajče, nadrobno nasekaný nebo prolisovaný česnek a cibuli.
4. Dochuťe šťávou z limety a podle chuti přidejte chili a koriandr.
5. Vše zamíchejte, popřípadě ještě více rozmělněte vidličkou. Milovníci kašiček a mixovaných směsí můžou guacamole rozmixovat v mixéru (osobně preferuji mělnění vidličkou, mám v guacamole ráda kousky rajčat a cibule :-)
6. Pokud nebudete guacamole konzumovat hned, dejte do prostřed misky pecku z avokáda - guacamole tak nezhnědne a zachová si výbornou chuť.



Žádné komentáře:

Okomentovat