10.06.16

Veganské plněné papriky s rajskou omáčkou

Dostala jsem chuť na plněné papriky s rajskou omáčkou. Většinou se však náplň do veganských plněných paprik dělá z rýže a sójové drti, a já poslední dobou sójová "masa" moc nemusím. Přemýšlela jsem proto, jak by šla sójová drť v náplni nahradit, a napadly mě, pochopitelně, fazole. Miluju fazole!
Jako nejvhodnější se mi zdály kidney fazole, protože jsou oproti ostatním fazolím masitější. Vytvořila jsem tak vlastně takové poloviční burritos v paprice místo tortilly :) Místo klasicky bílých paprik, které se většinou v tomto receptu používají, jsem použila papriky červené, protože je mám nejradši. Je ale čistě na vás, jakou barvu paprik použijete, jenom bych nedoporučovala ty tmavě zelené, jsou tužší a po tepelné úpravě bývají nahořklé. 
Co se rajské omáčky týče, dělala jsem "dietní" verzi, bez zahušťování. Myslím si, že omáčku typu rajské je zbytečné zahušťovat, pokud dáte dostatek protlaku, omáčka bude hustá dost. 

A omlouvám za fotku, nějak mi blbne foťák a lépe se to bohužel vyfotit nepodařilo :( 




Ingredience (na 2-4 porce, podle toho, kolik každý sní paprik :): 
  • 4 papriky
  • 2 šálky rýže 
  • 2 plechovky kidney fazolí
  • půl cibule
  • stroužek česneku
  • trocha chili (nemusí být)
  • sůl 
  • olej
Na omáčku: 
  • rajský protlak (doporučuji nedosolovaný, nedoslazovaný, bez škrobů, dobrý je např. ve skleničce z Lidla) 
  • cibule
  • koření na rajskou omáčku: 
  • nové koření (cca 6 kuliček)
  • jeden bobkový list
  • pepř celý (cca 5 kuliček)
  • skořice (půl lžičky)
  • tymián (lžička)
  • sůl 
  • olej
Postup:
1. Nejprve si dejte vařit rýži. Mně se v tomto receptu nejvíce osvědčila rýže na rizoto, protože je správně lepivá a ve směsi chutná nejlépe, ale použít můžete klasickou bílou nebo i rýži natural

2. Až bude rýže uvařená, nakrájejte cibuli na malé kostičky a osmahněte na oleji. Přidejte fazole, rýži, chili a trochu soli (podle toho, zda fazole v konzervě už byly solené, nebo ne). Zamíchejte a nechte na mírném ohni asi 5 minut. 

3. Mezitím si připravte papriky. Omyjte je, nožíkem zvrchu odstraňte stopku a "jádřinec", vymyjte semínka i zevnitř paprik. Poté papriky naplňte směsí rýže a fazolí.

4. Předehřejte troubu na 180°C.

5. Zatímco čekáte na troubu, připravte si rajskou omáčku: na oleji zpěňte na jemno nakrájenou cibuli, přijdejte koření (kromě tymiánu) a nakonec protlak. Vše promíchejte a nechte cca 1 minutu restovat. 

6. Přilijte cca 0.75-1 litrů vody (dle hustoty) a promíchejte. Omáčku nechte vařit asi 10 minut, poté dosolte. Někdo do rajské přidává i cukr, kvůli chuti. Já  jsem se naučila jíst rajskou bez cukru, ale pro některé může být příliš trpká. Pokud chcete doslazovat, zkuste zvolit nějakou lepší variantu, než klasický bílý, např. alespoň třtinový cukr. 

7. Nakonec přidejte tymián a nechte vařit na mírném ohni dalších cca 5 minut. 

8. Do předehřáté trouby vložte plněné papriky v pekáčku nebo zapékací míse s víkem a nechte péct asi 15-20 minut, dokud papriky nezměknou. Poslední 3-4 minuty odkryjte víko, aby se papriky propekly. 

9. Papriky vyndejte z trouby a podávejte přelité omáčkou. Jako přílohu můžete použít opět rýži, jáhly nebo quinou.

Dobrou chuť! 

Žádné komentáře:

Okomentovat