23.04.14

Marinované tofu se zeleninou

Tohle veganské jídlo jsem vytvořila, když jsem přemýšlela, jak využít tofu natural, které jsem měla už pár dní v lednici. Normálně dávám přednost tofu uzenému, které je chuťově výborné, tentokrát jsem však sáhla po zdravější variantě. Trochu jsem se bála, aby tofu nebylo mdlé a bez chuti, proto jsem ho na chvíli naložila do marinády a bylo vynikající!



INGREDIENCE

  • 200 g tofu natural
  • půl cibule
  • 1 stroužek česneku
  • 2 lžíce sójové omáčky
  • 2 lžíce olivového oleje
  • 1 červenou papriku
  • kousek pórku na ozdobu
  • půl sáčku mražené čínské zeleniny (samozřejmě je lepší použít vlastní, čerstvou směs, pokud máte čas)
  • rýže jako příloha
PŘÍPRAVA

1. Z tofu vymačkáme vodu a nakrájíme ho na kostičky. Poté vložíme do marinády, kterou si připravíme z na drobno nakrájené cibule, prolisovaného česneku, sójové omáčky a oleje. Promícháme a dáme uležet na několik hodin (alespoň 2 hodiny) do ledničky

2. Když je tofu namarinované, osmahneme ho na trošce oleje do zlatova.

3. Papriku nakrájíme na slabé proužky o délce cca 4 cm a osmahneme ji na jiné pánvi na oleji, poté přidáme zeleninu, mírně podlijeme a dusíme. Když je zelenina měkká (ale ne rozvařená), přidáme k ní tofu a vše promícháme

4. Na závěr posypeme nakrájeným pórkem a podáváme s rýží.

Žádné komentáře:

Okomentovat