30.04.14

Pohanková sekaná

Dlouhou dobu jsem nevěděla, jak chutně upravit pohanku. Často totiž cítím v pohankových jídlech takovou tu zvláštní příchuť pohanky, která mi sice zásadně nevadí, ale v konečné fázi pak způsobí, že si pohanku přiravuji k jídlu vyjímečně, což je škoda.
Pohanka je totiž velmi hodnotou potravinou, je lehce stravitelná a obsahuje velké množství vitamínů a minerálů, včetně rutinu, který zvyšuje pružnost cév a reguluje vysoký krevní tlak.
Proto jsem hledala a hledala, až jsem našla recept na pohankovou sekanou, který jsem vyzkoušela. Musím říct, že pohanková sekaná je opravdu dobrá a je mnohem zdravější, než ta masová.




 INGREDIENCE (4 PORCE)

- 200 g pohanky
- 1 cibule
- 5 stroužků česneku
- 100 g ovesných vloček
- 5 lžic strouhanky
- 2 vejce
- sůl, 2 lžíce majoránky, 1 lžíce oregana
- 1 lžíce oleje
- tuk nebo olej na vymazání plechu

POSTUP

1. Nejprve si připravíme pohanku. Pohanku propláchneme vroucí vodou a dáme do hrnce, který naplníme vodou tak, aby hladina vody o 1 cm pohanku převyšovala. Uvedeme k varu a vaříme pod pokličkou 5 minut, poté odstavíme a necháme dojít.

2. Po uvaření pohanku osolíme a přesypeme do mísy, kde jí smícháme s cibulí, kterou jsme si předtím osmažili do zlatova na oleji. Přidáme prolisovaný nebo na jemno nakrájený česnek, ovesné vločky, strouhanku, vejce, koření, sůl a olej. Vše řádně promícháme a necháme ještě asi 10 minut odstát, aby vločky nabobtnaly. Poté zkontrolujeme konzistenci - pokud je hmota příliš sypká, můžeme přidat ještě jedno vejce nebo olej, v opačném případě přidáme strouhanku.

3. Z hmoty tvarujeme šišku na způsob sekané a vložíme do vymazaného plechu (já udělala dvě malé šišky) Pečeme 30-40 minut na 180°.

Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat