27.07.17

Cuketové čatní

Dnes mám pro vás recept na opravdu rychlé (a zároveň ne příliš fotogenické) jídlo - cuketové čatní. Cuketa je taková vděčná zelenina, dá se zpracovat na mnoho způsobů, do těstovin, grilovaná, na sladko i na slano. Já tentokrát zvolila snad druhou nejjednodušší variantu (ta první jsou syrové cuketové nudle :D ) a uvařila jsem cuketové čatní na topinky. 

Původní recept jsem našla již dříve na internetu, ale nelíbil se mi fakt, že se v něm cuketa musí zapékat. Upřímně - pokud nemusím, tak troubu nepoužívám. Od toho je tu Pája, ta je v pečení a zapékání přeborník, viz její zeleninové lasage :) A tak jsem si recept upravila podle svého a nebylo to vůbec špatné! Zkuste a přesvědčte se. 



Ingredience (na cca 4 topinky):

  • jedna velká cuketa (opravdu velká, já měla asi čtyřiceticentimetrovou)
  • malá cibule
  • 4-5 lžic rajského protlaku
  • sůl, pepř 
  • chili (pro milovníky pálivého) 
Postup:
1. Nejprve si oloupejte cuketu a nastrouhejte ji nahrubo. 
2. Na oleji osmažte dosklovata cibulku, přidejte cuketu a chvíli opékejte, než cuketa pustí šťávu
3. Nechte vydusit asi 10 minut (pokud se bude cuketa připékat, můžete přilít trošku vody)
4. Přidejte rajský protlak, pepř, sůl, popřípadě chili - dochuťte dle chuti. Pamatujte, že cuketa je v podstatě bez chuti, takže vyžaduje silnější dochucení. 
5. Až bude cuketa měkká čatní je hotové. 
6. Opečte si krajíce chleba, obložte je čatním a můžete dozdobit čímkoliv chcete. 

Čatní se hodí také jako příloha k masu anebo veganským alternativám masa - například k uzenému tofu či tempehu. 

Přeji dobrou chuť a krásné léto! 

Péťa 

PS: Moc se omlouvám za kvalitu fotky, ale tento týden nemám v provozu svůj foťák. Příště už to bude daleko lepší! 

Žádné komentáře:

Okomentovat