13.07.17

Rychlý letní dezert z černého rybízu

Na zahradě se nám jako každé léto urodil černý rybíz, který mám sice nejraději čerstvý, "sezobaný" rovnou do pusy, ale tentokrát jsem se rozhodla vyrobit nějaký dezert. Protože moc nemusím mléčné výrobky, řeším tyhlety typy dezertů tak, že používám nejčastějši sójové jogurty či rostlinná mléka. Tenhle dezert jsem vymyslela tak trochu za pochodu u kuchyňské linky, když mě honila mlsná :) 

(Pokud nemáte černý rybíz, nevadí. Můžete ho nahradit třeba borůvkami, malinami, ostružinami, anebo použít pouze více jahod a mít ovocnou vrstvu jenom jahodovou.) 




Ingredience:

ovocná vrstva:
  • cca půl šálku černého rybízu
  • 6 větších jahod
  • agávový sirup podle chuti (místo něj můžete použít kousek rozmixovaného banánu)
jogurtová vrstva: 
  • 125g sójového jogurtu (já použila od firmy Sojade)
  • agávový sirup (lze také nahradit rozmixovaným banánem)
 na ozdobu:
  • větvička černého rybízu či jiné bobulovité ovoce
  • mleté vlašské ořechy
Postup:
1. Do mixéru dáme jahody a černý rybíz, dosladíme agávovým sirupem a rozmixujeme.

2. Část hotové ovocné směsi dáme na dno sklenice nebo pohárku, na směs přidáme oslazený jogurt a vrstvíme až do konce.

3. Dezert ozdobíme mletými vlašskými ořechy a větvičkou černého rybízu či jiným bobulovitým ovocem.

Ať Vám chutná! :)

Pája

Žádné komentáře:

Okomentovat