14.03.16

Veganská restaurace Forky's (Brno)

Na napsání recenze o restauraci Forky's v Brně se chystám již delší dobu. Čekala jsem, až restauraci navštívíme alespoň dvakrát, abych mohla ohodnotit více jídel :)

Do Forky's jsme poprvé zavítali se sestrou v rámci návštěvy v Brně v prosinci minulého roku. Už si přesně nepamatuji, jak jsme tuto restauraci našli. Myslím, že jsem použila vyhledávač vegetariánských a veganských restaurací na soucitne.cz. Forky's mi připadalo sympatické, v tu dobu byla navíc restaurace poměrně nová a jejich jídelníček se nám velmi zamlouval.

Forky's je veganská restaurace a během všedních dní nabízí kromě jídel ze stálého jídelního lístku také denní menu, kde si můžete vybrat mezi dvěma hlavními jídly a polévkou.
Objednávání jídla funguje tak, že přijdete k pultu, u kterého si vyberete z aktuální nabídky, objednáte a rovnou zaplatíte. Pokud si dáváte jídlo z menu, dají vám ho hned na tác, pokud ze stálé nabídky, jídlo vám přinesou za cca 5-10 minut ke stolu. Obsluha zde byla vždy milá a ochotná.


Poprvé jsme Forky's navštívili ve všední den a vybírali jsme si právě z denního menu. Já jsem si objednala zapečené brambory s brokolicí a rajčatovou polévku s cizrnou a sestra si dala čočkové karbanátky s celerovým salátem. Polévka byla výborná, musím říct, tak dobrou rajskoku jsem měla snad jen jednou nebo dvakrát. Obě jsme se shodli na tom, že čočkové karbanátky se salátem byly o něco lepší, než zapečená brokolice s bramborem. Karbanátky se vyvedly, byly šťavnaté a moc dobře ochucené. Celerový salát chutnal i mně, přestože celer moc nemusím. Obecně bylo všechno jídlo vyvážené a chutné, nebylo přesolené, překořeněné ani jsem v něm necítila takové zvláštní pachutě, se kterými se u některých "alternativních" jídel setkávám.
Zapečená brokolice s bramborem neoslnila, ale dobrá a zasytila. Směs byla nejspíš zjemněná sójovou smetanou.

Zapečená brokolice s bramborem.

Čočkové karbanátky s celerovým salátem.

Podruhé jsme byli ve Forky's s mamkou. Docela nás překvapilo, že restaurace byla skoro plná, všechny stoly obsazené a volná místa byla pouze u vyvýšených stolků s barovými židlemi. Měly jsme už ale hlad a navíc nás hodně zlákala nabídka (např. thajské kari, vietnamská pho, tortilla, čočkové kuličky s dipy,...), tak jsme se nejdříve usadily na barových židličkách.
Sestra si objednala burger menu a já s mamkou vietnamskou polévku pho. Pho jsem chtěla ochutnat už asi dva roky, ale nikdy jsem si jí nedala, poněvadž jsem zatím nenarazila na veganskou verzi (nejsem zrovna milovníkem masových vývarů). Interiér restaurace je zajímavý, v tak trochu seversko-továrním stylu, stěny jsou z neomítnutého šedého betonu, což se mi zrovna moc nelíbí, ale jinak se mi moc líbí dřevěné stoly a dlouhé lavice s polštářky pod okny, na kterých se pohodlně sedí. Bohužel jsem vnitřek restaurace nestihla vyfotit.

Mladík o obsluhy nás upozornil, že pokud nechceme na jídlo čekat, můžeme si dát jídlo z denního menu - v nabídce bylo pouze jedno - karbanátky s bramborovo-celerovým pyré. My se ale rozhodly pro jídla z klasické nabídky, takže jsme na pho čekali asi 10 minut, sestra na burger set asi 15 minut. Ještě než nám přinesli jídlo, vyprázdnil se jeden stůl, ke kterému jsme se nakonec přemístili.

Vzhledem k tomu, že polévka pho byla moje první, nemůžu ji porovnat s jinými, ale ta, co jsem měla, mi moc chutnala. Mám ráda husté polévky plné různých, dobře se doplňujících ingrediencí. Vývar byl podle chuti zeleninový s houbami shittake, rýžovými nudlemi, klíčky mungo, bambusovými výhonky, bílým tofu a sójovými plátky. Polévka byla hustě zasypaná osmaženou drobenkou, kterou jsem nedokázala blíže identifikovat (a zapomněla se zeptat, o co jde) a čerstvým koriandrem. Na dochucení polévky jsme dostaly čerstvou chili papričku a dílek citrónu. Mně osobně polévka chutnala, ale co mi v ní vadilo, byly až moc velké plátky sóji, které se špatně jedly a navíc nebyly nijak moc ochucené. Vůbec by mi nevadilo, kdyby v polévce nebyly.
Mamce polévka také chutnala, ale vzhledem k tomu, že nemusí tofu ani sóju, tak mi většinu dala :) I když věděla, že v polévce jsou, chtěla jí ochutnat. Polévky byla plná obrovská miska, takže nás bohatě zasytila na celé odpoledne.

Sestra měla burger set s celerovými a bramborovými hranolky, kečupem a "jogurtovým" dipem. Burger i hranolky jí moc chutnaly, na nic si nestěžovala a říkala, že s jídlem je moc spokojená. Já nejsem zrovna milovník burgrů, ale ochutnala jsem od ní, jen tak pro představu. Houska byla podle nás domácí, byla čerstvá, měkká a navrchu krásně křupavá. Samotný burger byl moc dobrý, osobně mě z menu nejvíc chutnaly bramborové hranolky a jogurtový dip.

Vietnamská polévka Pho

Burger menu

Celkově hodnotím restauraci Forky´s velmi pozitivně. Nejvíce symaptický mi kromě dobrého jídla přijde fakt, že vaří jak "klasiku" - např. "vepřové" výpečky se zelím a domácím knedlíkem, tak cizí kuchyni - vše ve veganské verzi.

Odkaz na stránky restaurace zde.

Tento příspěvek nebyl sponzorován! :)




Žádné komentáře:

Okomentovat