05.03.16

Miso polévka se zeleninou

Když jsem poprvé ochutnala miso polévku, měla jsem pocit, že jsem objevila další jídlo, které budu jíst ráda do konce života. Tenkrát byla součástí asijského menu v jedné restauraci a kombinace tofu, pórku, hub a zvláštní sladko-slané chuti mě zaujala. Pak jsem si chodila kupovat miso polévku do asijských fast foodů (hah), což nebyla moc dobrá volba, protože se ukázalo, že v mnoha případech polévka obsahovala glutamát, na který mám dost rychlou alergickou reakci (bušení srdce, zrychlený tep). Rozhodla jsem se pro něco, co jsem měla udělat už dávno - koupit si miso pastu a polévku si uvařit doma. Tou dobou jsem už věděla, že miso pasta, která se vyrábí fermentací sójových bobů a soli a má zahřívající účinek, což se mi zamlouvalo.

Miso polévka je proto ideální pro zimní období, ale také v chladných dnech. Pokud trpíte alergií na lepek, při výběru miso pasty prostudujte složení, některé miso pasty se vyrábějí s přísadou ječmene či pšenice (nejčastěji mugi miso a hatcho miso).

Receptů na miso polévku je na inernetu spousta. Já jsem volila ten jednodušší, respektive ten, který neobsahuje houby ani žádné maso. Houby jsem neměla a maso jsem nechtěla :) Do polévky si však můžete přidat tofu, vajíčko, výše zmíněné houby (např. Shiitake) a jiné ingredience.


 Já jsem polévku připravila z těchto surovin:

Ingredience:
  • 4 lžíce řas
  • 1 šálek nakrájené zeleniny (pórek, na nudličky nakrájená mrkev, jarní cibulka) 
  • miso pasta - 5 lžiček 
 Postup: 
1. Omyjte řasy a vložte je do vody, aby změkkly (já jsem je ve vodě nechala asi 10 minut). Poté řasy nakrájejte na kousky a dejte si stranou na talíř. Vodu, ve které jste namáčeli řasy, si nechejte, později ji použijete do polévky.

2. Dejte vařit 1 litr vody. Mezitíme nakrájejte na nudličky všechnu zeleninu, a když se voda vaří, vhoďte ji do hrnce. Po chvíli přidejte i nakrájené řasy a vodu z nich. Vařte 5-10 minut, zelenina nesmí být rozvařená ani syrová (dobré během vaření ozkoušet).

3. Z hrnce odeberte jednu naběračku polévky a rozmíchejte v ní asi 5 lžiček miso pasty.

4. Stáhňete oheň na minimum, vlijte rozmíchanou miso pastu a dále už nevařte, pouze 3-5 minut nechte "dojít" na plotně.

5. Na závěr přidejte do polévky něco zeleného - pórek, jarní cibulku atp.

Žádné komentáře:

Okomentovat