03.05.14

Guláš z červené řepy

Miluju fazole. A mám ráda i červenou řepu. Od mého dětství ji však znám jenom ve formě malých kostiček naložených ve sklenicích. Dokonce mi takhle i chutná, ale přemýšlela jsem, jak by šlo tuto všeho-do-ruda-barvicí zeleninu využít zdravěji a chutněji. Až jsem narazila na recept na guláš z červené řepy a fazolí na blogu Jako rybička. Jak vidím někde napsáno fazole, všech mých pět, ne, vlastně šest smyslů zbystří o 200%. Ano, už jsem to psala, miluju fazole. A proto jsem tenhle guláš musela okamžitě vyzkoušet. Moje verze je mírně upravená oproti té "rybičkovské". Guláš jsem vařila za asistence ségry a moc nám chutnal. Je mírně nasládlý, lehce pikantní a zasytí.


INGREDIENCE

na 2 větší porce budete potřebovat: 
  • 1 bulva červené řepy
  • 1 plechovka červených kidney fazolí nebo 250 g uvařených červených fazolí (namočených na 8 hodin do vody)
  • 1 cibule
  • 1 brambora
  • 2 stroužky česneku
  • lžíce oleje 
  • 1 lžička červené papriky
  • 1/2 lžičky kmínu
  • 1/2 lžičky majoránky
  • chili a sůl podle chuti 
POSTUP

1. Řepu oloupejte a nakrájejte na malé kostičky. 
2. Na oleji nechte zesklovatět na kostičky nakrájenou cibuli. Až cibule zesklovatí, odstavte hrnec z plotny (aby paprika nezhořkla) a přidejte papriku a kmín. Zamíchejte, vraťte na plotnu a nechte koření chviličku opékat.
3. Přidejte červenou řepu, opět chvíli opékejte, podlijte vodou a nechte dusit do měkka (cca 15 minut).
4. Ke konci dušení přidejte k řepě fazole a nastrouhanou bramboru a nechte ještě asi 5 minut projít varem.
5. Guláš dochuťte prolisovaným česnekem, majoránkou, solí a chili.
6. Chvíli nechejte na plotně, aby se vůně a chutě promísily a můžete podávat. 

Se ségrou jsme si guláš vzali s chlebem, protože jsme měli ukrutný hlad a nechtělo se nám k tomu nic jiného vymýšlet, ale napadlo nás, že by byl dobrý i s těstovinami.

1 komentář:

  1. Dneska jsem trochu obměnila recept a místo fazolí dala cizrnu :)

    OdpovědětVymazat